Menu

Požár kamiónu zablokoval dálnici D1 na celý den

OSTŘEDEK: Ve středu 16. srpna ráno byli divišovští hasiči požádáni krajským operačním střediskem hasičů požádáni o pomoc při likvidaci ohlášeného požáru kamiónu na dálnici D1 nedaleko obce Ostředek. Na místo vyjela cisterna z Divišova s družstvem.

Požár kamiónu zablokoval dálnici D1 na celý den

Poplachovou zprávu s žádostí o pomoc obdrželi hasiči v Divišově čtrnáct minut po sedmé hodině ráno. Na místo vyjela zásahová cisterna. Hasiči zvolili pro příjezd trasu směrem na Třemošnici a Ostředek, neboť dálnice již byla v té chvíli od Divišova neprůjezdná.

Cestou k místu požáru byl z dálky viditelný černý hustý kouř označující velký rozsah události. Hasiči z Divišova na místo dorazili v okamžiku, kdyby byl požár lokalizován profesionálními hasiči a probíhaly práce na dohašování požáru. Jednotka dostala za úkol doplňování vody do dalších cisteren, několikrát během také na místo dovezla novou vodu.

Fotogalerie z místa události zde:

 

Divišovští hasiči měli také na starost očištění vozovky před dočasným otevřením dálnice směrem na Brno, které proběhlo v devět hodin, auta uvízlá v opačném směru se podařilo kyvadlově uvolnit o hodinu později. Kolem jedenácté hodiny byla dálnice zcela uzavřena a až do odpoledních hodin probíhaly likvidační a úklidové práce, na kterých se divišovští hasiči podíleli. Zpět na zbrojnici se družstvo vrátilo po čtvrté hodině odpoledne.

Zpráva HZS Středočeského kraje k události
Požár maďarského kamionu s nákladem melounů uzavřel dálnici D1
Rozvinutý požár nákladního automobilu na dálnici D1 na 36. kilometru ve směru od Brna do Prahy byl na tísňovou linku HZS Středočeského kraje nahlášen ve středu 16. srpna 2017 v 7:07 hodin. Na místo byly vyslány čtyři jednotky hasičů – profesionální ze stanic Benešov a Vlašim a dobrovolné z obcí Trhový Štěpánov a Divišov. Celkem k události vyrazilo pět automobilových cisteren.

Při příjezdu na místo hořela celá souprava, tzn. tahač i plně naložený návěs. V průběhu požáru došlo k destrukci návěsu a k rozsypání převážených melounů na dálnici. Zároveň byla poškozena palivová nádrž a hořící nafta zasáhla i do směru na Brno, neunikla však mimo dálniční těleso. Během pěti minut od příjezdu první cisterny hasiči dostali požár pod kontrolu pomocí dvou proudů C52 a jednoho vysokotlakého.

V dopoledních hodinách pokračovalo odstraňování následků nehody, proto byly na místě ponechány dvě jednotky hasičů. Odpoledne pak proběhne odtažení tahače s návěsem a úklid komunikace.

Naneštěstí požár vznikl v jednom z rekonstruovaných úseků, kde je doprava v obou směrech převedena do levého dálničního pásu (směr Praha). Dálnice proto musela být po dobu zásahu zcela uzavřena. Už v průběhu hasebních prací zaměstnanci správy a údržby dálnic rozebírali mobilní svodidla tak, aby po dohašení v 8:56 hodin mohl být provoz obnoven alespoň kyvadlově pro uvolnění uvězněných vozidel. Událost způsobila další výrazné dopravní omezení, které si vyžádalo mnohakilometrové kolony v obou směrech. Policie odkláněla dopravu na 56. kilometru ve směru do Prahy a na 34., případně 29. kilometru v opačném směru do Brna.

Požárem vznikla škoda 1,5 milionu korun, příčinou byla technická závada v motorovém prostoru – konkrétně únik paliva a jeho následné vznícení na rozpálené části.

Před příjezdem prvních jednotek si operační střediska hasičů a policie vyměňovala aktuální informace prostřednictvím relativně nových technologií, které byly zavedeny na konci roku 2015. Také díky tomu mohli hasiči bezpečně najet k místu v protisměru a zahájit zásah mnohem dříve.

kpt. Ing. Jaroslav Gabriel
HZS Středočeského kraje

Zpět Vytisknout stránku
Diskuse
Nový komentář

Kontrolný kód

i
Zavřít

Zavřít
Zavřít